söndag 7 juni 2009

Val, kuvert och kvälvningar.. : /

Sådärja.. Nu har jag varit och röstat för första gången i mitt liv.. Duktigt av mig, eller hur?
Fast jag bara gick kanske 300 meter, tog en liten pappersbit, stoppade det i ett kuvärt och lämnade det till en liten halft flintskallig gubbe, så måste jag ändå erkänna att jag kände mig lite duktig.

Förresten, är det någon mer än jag som typ får kvälvningar av att slicka kuvert? Det var först när jag stod där bakom de blå skärmarna och försökte pilla ner lappen i kuvertet som jag insåg det; Jag måste slicka igen kuvertet!!

jag funderade på att inte göra det alls, eftersom jag avskyr smaken och känslan så oerhört mycket, men risken var att rösten inte skulle räknas då. Så jag tog ett djupt andetag, och slickade tre snabba slick innan jag hann ångra mig. Herregud, vad äckligt det var!! Jag kunde inte låta bli att ge ifrån mig lite mindre fräscha ljud. Blä..

De skulle finnas kuvert med jordgubbssmak istället ju. Eller mint kanske..
Det ska jag göra till mitt UF-företag ;)


Inga kommentarer: