onsdag 24 juni 2009

Kort om min dag

This is what I do.
Mitt sommarjobb består till en viss del att räkna pengar.
Dvs, efter att dagen är slut, så ska jag räkna kassan, bokföra och redovisa alla siffror om lunchen.

Ca 40 minuter tar det att göra kassan, och jag måste säga att detta har gjort att jag tycker ett kontorsjobb kan verka kul.
Pilla med lite papper här, sätta några papper där. Plira ner lite siffror på ett papper och sortera in i fack och pärmar. Man känner sig viktig på någe vis.. ;)




Varje dag efter jobbet, hela den här veckan har jag lagt mig med en bra bok på altan. Det är ju helt sjukt varmt ute, så det är ju helt underbart!!
En kall Cola från jobbet gjorde det hela ännu bättre


Klockan är snart 24.00 och jag vet inte riktigt varför jag fortfarande sitter och skriver här. Jag ska upp 06.30 så jag borde egentligen sova, men det är tv:ns fel. jag skyller på den.
So You Think You Can Dance, det bästa programmet någonsin, har ju börjat gå igen och det kan man ju inte missa! Synd bara att ska vara så sent.. men jag överlever!
Nu, sängen!

1 kommentar:

Matilda sa...

Det är ju det jag säger om kontorsjobb, det kan vara skoj :P
Och So You Think You Can Dance är helt galet bra! Fast Seattle var rätt kassa :P