torsdag 28 maj 2009

Afrikansk ökenkängru springråtta! (nej, det är inte ett ord jag hittat på)

Ikväll var vi och kollade på när Matilda, Linn, Isabell och några andra var på kulturens hus och hade en konsert med Kulturskolan. Det var bra! Väldigt bra, tycker jag! Jag knäppte massa bilder, men orkar inte sätta in dem i datorn i kväll..
Nej, andledningen till att jag skriver är att jag snubblade på en urgullig video på youtube idag. Innehållande ett väldigt konstigt djur.

http://www.youtube.com/watch?v=PJnn-wMPU9w

Jag googlade lite och fick veta att det heter Afrikanska ökenkängru springråttor :o
Hur söt som helst juh!! Lägg märke till vikten också! 3,2 gram! Fattar ni hur lite det är?!!

(Är det förresten någon som vet hur man gör så att man får youtubefilmen att visas här på bloggen, istället för att sätta dit en länk?! Jag fattar inte alls)

Inga kommentarer: