lördag 29 augusti 2009

Sagan om Maja i det avlägsna landet

Förra helgen drog ju jag och Matilda långt bortom bergen för att hälsa på Maja i Niemisel ;)

Maja vart såklart överlycklig av detta. Hennes by är ju så avlägsen att det är få som överhuvudtaget tar sig dit. Äntligen fick hon lite sällskap..

Vi lagade ruskigt god mat..


.. som vi smaskade i oss på hennes inglasade veranda.


Jag och Matilda kände oss lite vuxna när vi for dit, så vi köpte en blombukett till Maja, och tjänade oss några extra vuxenpoäng :P



Senare på kvällen gick vi ut i trädgården...

...för att kolla in deras monstergurka, som var så stor att man lätt hade kunnat döda någon med den.

Dom hade också massvis med tomater



Maja försökte visa att hon varit en tomat i ett tidigare liv, så hon ställde sig i buskarna och försökte smälta in bland de andra röda tomaterna.
Jag skulle nog säga att hon lyckades sådär.. :/


Vi gick också och matade hennes kalkoner och hönor. Något man är tvungen att ha där på andra sidan bergen, eftersom det inte finns någon affär på miiiils avstånd..


Resten av kvällen satt vi i mörkret på altan och spelade spel med massa tända ljus.

1 kommentar:

majsi sa...

Jag har ett underbart liv märker jag plötsligt =)