onsdag 3 juni 2009

Kjells Bondgård

Igår for vi till Selet. Där hälsade vi på hos Kjells alla djur, och vi grillade och hade trevligt på Seletsbruk.


Tjell och hans Kjurar ;)



Hans lurviga hund Klein


Kajsa håller i ett av de söta små lammen.
Man kan knappt förstå hur söta de är!


Jag tror Kajsa är lite kär..



Alla beundrar de söta små djuren


Maja "matar" en av lammen
(Hon har inte förstått att lamm är växtätare)


Men det verkar inte lammet själv ha förstått heller.. :/


Dom var många



Sen gick vi ut till kossorna..

Och även bort till hästarna.
(Jag fotade dock bara den ena sen dog mitt batteri :S )

Men Kjell hade även en till hund, minst en katt, fler får som var borta på bete, en tupp och en höna (och de var bara de djur som jag såg själv, säkert fanns det fler)
En ganska lyckad dag. Den hade kunnat vara bättre och lite mer välplanerad, men den var helt okej..
Nu ska jag börja med skolarbete. Kram

2 kommentarer:

kajsa sa...

Ja det är klart att jag blev kär i det lilla fina, lurviga, underbara knytet!Fina bilder! Det var en bra dag men som sagt lite oorganiserad!

Emma sa...

Jo, det var synd.. Det hade nog kunnat vara ännu roligare ifall det hade varit lite mer planerat.. Men det blir det i smedsbyn istället =)